درمان ریزش مو با شیر و شامپو ضد ریزش مو بر پایه کلسیم شیر
نوشته شده توسط : salamati

ماسک شیر برای مو

درست است که این روزها، رنگارنگی و تنوع لوازم آرایشی بیش از هر زمان دیگری در تاریخ شاهد هستیم و روز به روز نیز این تنوع در حال افزایش است؛ اما امروزه یکی از مهم‌ترین معیارهای زیبایی در جهان، سلامت پوست، مو، ناخن و … است. بله؛ سلامت حرف اول را می‌زند. بدون داشتن پوست و موی سالم، استفاده از هر ماده‌ی مصنوعی برای زیبایی، بی‌معنا خواهد بود. یکی از مشکلاتی که بسیاری از افراد با آن دست و پنجه نرم می‌کنند؛ موهای ناسالم و شکننده است. موهای شکننده یا چرب به اندازه پوستی خسته و بی طراوت، می‌توانند روی ظاهر ما موثر باشند. برای یافتن سلامت و شادابی هر عضوی، طبیعت همیشه به ما کمک می‌کند و می‌توانیم با یافتن ترکیب طبیعی مورد نیاز خود، در دراز مدت هر بیماری را درمان کنیم. یکی از مراحل رسیدگی به مو، استفاده از انواع ماسک مو است. ماسک مو، به این دلیل که باید روی موها باقی بماند؛ زمان جذب و در نتیجه تاثیر بیش‌تری خواهد داشت. یکی از مغذی‌ترین مواد، در انواع ماسک خانگی مو با شیر است. با استفاده از این ماده ارزشمند، دیگر نیازی نیست تا به دنبال ترکیبات پیچیده شیمیایی بروید.

شیر، ماده‌ای ارزشمند برای همه مصارف

بدون شک، شیر یکی از محبوب‌ترین مواد خوراکی در همه فرهنگ‌های جهان است. اگر طرفدار محصولات غیر شیمیایی باشید، حتما شیر را در فرمول انواعی از لوازم آرایشی و مراقبتی می‌بینید. این مایع سفید رنگ ارزشمند، همه موادی را که موهای شما برای تغذیه و استحکام به آن‌ها نیاز دارند را دارد. شیر، سرشار از انواع پروتئین و لیپید است که به نرمی و لطافت مو کمک می‌کنند و رطوبت مورد نیاز آن‌ها را به خوبی حفظ می‌کنند. هم‌چنین حاوی ویتامین‌های D، A، B6 و بیوتین است. همگی این ویتامین‌ها در درخشندگی و زیبایی موها تاثیر به سزایی دارند. یکی از مواد مهم موجود در شیر، کلسیم است. کلسیم در جلوگیری از ریزش مو و افزایش رشد آن‌ها، بسیار موثر است. علاوه بر تمام موارد گفته شده، شیر می‌تواند تولید کراتین در موها را افزایش دهد و با آب‌رسانی و تغذیه، هم ریشه و هم ساقه موها را مستحکم و تقویت کند. از شیر به طور کلی، به عنوان یک نرم‌کننده طبیعی و ملایم استفاده می‌شود.

انواع ماسک خانگی مو با شیر برای درمان ریزش مو

قبل از خرید ماسک شیر برای مو، در این قسمت، چند دستور تهیه ماسک شیر را برای مو آموزش خواهیم داد؛ پس با ما همراه باشید.

ماسک مو با شیر

این ماسک مو، نیاز به ماده دیگری جز شیر نخواهد داشت.

  • برای استفاده از این ماسک، تنها کافی است مقداری شیر را ۱۵ دقیقه پیش از استحمام، روی موهایتان اسپری کنید و با دست مقداری آن‌ها را ماساژ دهید یا با یک شانه دندانه درشت، به آرامی آن‌ها را شانه بزنید.
  • این ماسک، به عنوان یک نرم‌کننده طبیعی با بافت سبک عمل می‌کند و موهایتان را نیز تغذیه و تقویت خواهد کرد.

شیر، ماده ای ارزشمند برای همه مصارف

بدون شک، شیر یکی از محبوب ترین مواد خوراکی در همه فرهنگ های جهان است. اگر طرفدار محصولات غیر شیمیایی باشید، حتما شیر را در فرمول انواعی از لوازم آرایشی و مراقبتی می بینید. این مایع سفید رنگ ارزشمند، همه موادی را که موهای شما برای تغذیه و استحکام به آن ها نیاز دارند را دارد. شیر، سرشار از انواع پروتئین و لیپید است که به نرمی و لطافت مو کمک می کنند و رطوبت مورد نیاز آن ها را به خوبی حفظ می کنند. هم چنین حاوی ویتامین های D، A، B6 و بیوتین است. همگی این ویتامین ها در درخشندگی و زیبایی موها تاثیر به سزایی دارند. یکی از مواد مهم موجود در شیر، کلسیم است. کلسیم در جلوگیری از ریزش مو و افزایش رشد آن ها، بسیار موثر است. علاوه بر تمام موارد گفته شده، شیر می تواند تولید کراتین در موها را افزایش دهد و با آب رسانی و تغذیه، هم ریشه و هم ساقه موها را مستحکم و تقویت کند. از شیر به طور کلی، به عنوان یک نرم کننده طبیعی و ملایم استفاده می شود.

 

ماسک مو با شیر و عسل

عسل نیز یکی از مواد بسیار مغذی برای پوست و مو و یک آب رسان طبیعی است که با خاصیت ضد قارچی و ضد باکتریایی خود، پوست سر شما را تمیز و لایه برداری ملایم می کند. این ماده، هم چنین برای التیام التهاب ها و درمان زخم های پوستی برای پوست سر، بسیار مناسب است.

  • برای تهیه این ماسک، به ۱ فنجان شیر ولرم و ۳ قاشق غذاخوری عسل نیاز دارید. عسل در شیر ولرم، سریع تر از شیر سرد حل می شود و هم چنین دمای شیر ولرم نیز به موهای شما آسیبی وارد نخواهد کرد. این ماسک را به پوست سر، ریشه، ساقه و انتهای موی خود بزنید و اجازه دهید که ۱ تا ۲ ساعت روی موهایتان باقی بماند. سپس موهای خود را با آب ولرم و شامپوی مناسب شست و شو دهید.

یک شامپوی کاملا طبیعی درست کنید:

وقتی از ترکیب شیر و عسل و یا فقط شیر به عنوان نرم کننده برای مو هایتان استفاده میکنید ممکن است علاقه مند شوید که شامپوی شیمیایی خود را نیز با یک شامپوی با تشکیل دهنده های کاملا طبیعی عوض کنید. تخم مرغ و سرکه سیب یک انتخاب عالی برای شامپوهای ترکیبی هستند.

  • دو زرده تخم مرغ را از سفیده جدا کنید، و زرده ها را قبل از بکار بردن برای مو هایتان کاملا هم بزنید. اگر دوست داشتید می توانید چند دقیقه آن ها را بر روی مو هایتان نگه دارید، قبل از شستن مو ها با این شامپو، برای درست کردن یک ماسک مو، زرده ها را با یک قاشق غذاخوری مایونز مخلوط کنید.
  • زمانی که هنگام دوش گرفتن از یک جایگزین طبیعی بجای شامپو استفاده می کنید، مخلوط سرکه سیب با آب یک ماده مناسب است. و به جای نرم کننده هم ترکیب شیر و عسل مناسب است.
  • شما میتوانید ۰٫۵ تا ۱ قاشق غذاخوری سرکه سیب را با یک فنجان آب مخلوط کنید و دو برابر این مقدار را به مو هایتان بزنید.

شامپو ضد ریزش مو و رشد مو

 

انواع راه جلوگیری از ریزش مو را به سه دسته کلی تقسیم بندی می کنیم:

  • روش تغذیه و استفاده از ویتامین ها
  • روش موضعی و استفاده از روغن ها و مواد طبیعی به صورت ماسک
  • درمان دارویی

با مطالعه کامل این مقاله می توانید در میان تمام روش های درمان خانگی ریزش مو، روشی برای جلوگیری از ریزش مو در خود انتخاب نمایید و برای همیشه با این مشکل خداحافظی کنید.

برای جلوگیری از ریزش شدید مو ویتامین بخورید

اولین راهی که می‌توانید به کمک آن هم از ریزش موهایتان خلاص شوید و هم سرعت رشد موها را بالا ببرید استفاده از ویتامین‌هاست. ویتامین‌هایی که به منظور جلوگیری از ریزش و افزایش رشد مو توسط شرکت های داروسازی معتبر دنیا تولید می شوند و تاثیرات خود را به اثبات رسانده اند. به طور کلی ویتامین‌ها، ترکیبات ضروری مورد نیاز بدن هستند که کمبود هریک از آن‌ها می تواند سلامت ما را تحت الشعاع قرار دهند. ویتامین‌هایی که می‌توانند در روند جلوگیری از ریزش مو و افزایش رشد آن تاثیرگذار باشند، عبارتند از:

  • ویتامین E: با خواص آنتی اکسیدانی بسیار بالا جهت افزایش سطح اکسیژن و در نتیجه افزایش گردش خون در کف سر
  • ویتامین B3: جهت تغذیه پوست سر و افزایش درخشش موها
  • ویتامین B7: تعذیه فولیکول های مو و در نتیجه تقویت رشد موها
  • ویتامین C: افزایش جریان خون در کف سر با خواص آنتی اکسیدانی و حفظ رنگ طبیعی موها
  • ویتامین A: با خواص آنتی اکسیدانی جهت بهبود بافت مو و پوست کف سر با تنظیم چربی های مفید
  • ویتامین D: یک مکمل بسیار مهم برای جذب کلسیم در بدن

البته نکته بسیار مهم در هریک از ویتامین های نامبرده، میزان دوز مصرفی است که باید به صورت روزانه یا ماهانه دریافت کنید. درست مثل هر چیز دیگری، مصرف بیش از اندازه ویتامین ها نه تنها تاثیری بر درمان نخواهد داشت که می تواند نتیجه ای معکوس داشته باشد. بنابراین پیشنهاد می کنیم برای دانستن میزان مصرف ویتامین ها با یک پزشک مشورت کنید.

راه دیگری برای دریافت طبیعی ویتامین های وجود دارد و آن هم اصلاح رژیم غذایی است. هریک از ویتامین های بالا به میزان قابل توجهی در مواد غذایی به خصوصی وجود دارند که می توانند نیاز بدن را تامین کرده و در صورت مصرف زیاد بدن را متوجه آسیب نکنند.

درمان ریزش مو بر پایه کلسیم و ویتامین شیر موجود در شامپو ضد ریزش مو

  1. شامپو رشد مو بایوفول کانادا درمان قطعی و فوری ریزش مو می باشد.(بهترین شامپو رشد مو خارجی که فاقد ترکیبات شیمیایی می باشد
  2. این محصول ارگانیک و گیاهی ضد ریزش مو علاوه بر ترکیبات فوق دارای پروتئین کراتین، و پروتئین ها(پروتئین هیدرولیز)
    و مواد معدنی و گیاهی بوده و نهایتا دارای خواص درمانی متعددی است.
  3. ازجمله خواص شامپو ضد ریزش ویتامینه و گیاهی و ارگانیک ،ضد پیری و احیاء کننده موهای مرده و فولیکول های ضعیف،
    ترمیم ساقه های نازک و ضعیف، ترمیم غشاء آسیب دیده پوست سر و شوره سر می باشد.
  4. شامپو ایج دیفنس بایوفول کانادا به عنوان بهترین شامپو رشد مو، پرپشت کننده مو های ضعیف، نازک و کم حجم بوده
    و ضخامت تارهای نازک موهایتان را بالا می برد.




:: برچسب‌ها: درمان ریزش مو , شامپو ضد ریزش مو , شامپو رشد مو , شامپو ضدریزش , درمان ریزش مو با شیر ,
:: بازدید از این مطلب : 237
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 21 شهريور 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: